وزیر جهاد کشاورزی: ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بسیار مطلوب است/ خرید تضمینی گندم به ۵میلیون تن رسید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از ۵میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و ۱۱هزار میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.سیدجواد ساداتی‌نژاد صبح امروز در بازدید از مجتمع دامداری دوهزار رأسی کاوات شهرستان روانسر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمانشاه مورد توجه دولت است اظهار داشت: جهاد کشاورزی در حوزه دام و طیور خدمات زیادی در حوزه امنیت قضایی انجام داده است.
کد خبر : 2519
تاریخ انتشار : شنبه 16 جولای 2022 - 11:32
وزیر جهاد کشاورزی: ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بسیار مطلوب است/ خرید تضمینی گندم به ۵میلیون تن رسید

وزیر جهاد کشاورزی با ابراز اینکه “تلاش ما این است که در حوزه امنیت قضایی تلاش زیادی برای شرایط مطلوب حوزه دامپروری انجام شود” گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از پنج میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و 11 هزار میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه “تلاش داریم شرایط مطلوب خدمات پرداخت خرید تضمینی گندم را برای کشاورزان فراهم کنیم و این خرید تضمینی را به مرز 6 میلیون آن برسانیم” اضافه کرد: ذخایر استراتژیک کشور در حوزه کالاهای اساسی بسیار مطلوب است و در این حوزه دغدغه‌ای نداریم.

خرید تضمینی گندم استان همدان از 105هزار تن گذشتخرید تضمینی گندم در استان قزوین 35درصد افزایش یافتمطالبات گندمکاران اردبیلی به 1140میلیارد تومان رسید

وی با اعلام به اینکه استان کرمانشاه از قطب‌های بسیار مهم در حوزه کشاورزی و دامپروری است و برای این حوزه وزارت 3 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است افزود: این تسهیلات برای حوزه آبخیزداری، آبیاری نوین، عشایر، زراعت و کشاورزی اراضی شیب‌دار و توسعه باغات روانسر و جوانرود در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید به اینکه نباید یک متر از اراضی شیب‌دار ایتان که قابلیت کشت دیم دارد خالی باشد و باید این اراضی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد گفت: 2500 میلیارد تومان برای تقویت صنایع تبدیلی استان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با ابراز اینکه از مشکلات جدی استان ضعف در صنایع تبدیلی، مساحت کشت گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری است خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در این حوزه‌ها است اما متأسفانه مغفول مانده است و باید با ارائه تسهیلات به این حوزه کمک کرد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه “در سال‌های اخیر با یک بحران خشکسالی عمده مواجه شده‌ایم که بیشترین تأثیر خود را بر حوزه کشاورزی گذاشته است و باید از آسیب جدی آن بر روز زندگی معیشتی کشاورزان با بهره‌برداری بهینه از منابع آبی جلوگیری کنیم” گفت: با توسعه آبیاری نوین، توسعه کشت گلخانه‌ای و موضوع ارائه تسهیلات و اعتبار به کشاورزان این موضوع تا حد زیادی برطرف می‌شود.

Visits: 0

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.