برخورداری ۵ هزار نفر از روستائیان شهرستان روانسر از آب سالم و پایدار

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر از برخورداری ۱۷ روستای بخش مرکزی این شهرستان با جمعیت بالغ بر ۵ هزار نفر از آب سالم و پایدار خبر داد.
کد خبر : 1169
تاریخ انتشار : شنبه 27 فوریه 2021 - 12:13
برخورداری ۵ هزار نفر از روستائیان شهرستان روانسر از آب سالم و پایدار

غفار صالحی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: خط انتقال آب از چاه به مخزن ذخیره آب مجتمع حسن آباد واقع در بخش مرکزی شهرستان، در سنوات گذشته به علت قدمت بالا و فرسودگی، با شکستگی های متعدد در طول مسیر مواجه می شد، که همین امر علاوه بر قطعی طولانی مدت آب روستاهای تحت پوشش موجب تحمیل هزینه و ایجاد خسارت به اراضی کشاورزی و نارضایتی روستاییان گرامی می گردید.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ کار مطالعه و طراحی و اجرای خط انتقال جدید مجتمع به متراژ ۷۴۴۰ متر کل مسیر خط انتقال که ۴۴۰۰ متر نیاز به اصلاح و تعویض که ۲۷۰۰ متر آن با لوله پلی اتیلن با سایز ۱۶۰ میلی متر در دستور کار شرکت آبفا استان قرار گرفت، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان آغاز گردید که به دلیل وجود معارض و کمبود اعتبار متوقف‌گردیده بود.

مدیر امور آبفا شهرستان روانسر خاطر نشان کرد: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در سال جاری، و تاکید دکتر کاکاوند مدیر عامل محترم شرکت بر اجرای طرح جامع آبرسانی به روستاهای استان و جهت حل مشکل و تکمیل این پروژه، و با پیگیری های مستمر ایشان و حضور چندین باره در شهرستان و شرکت در جلسات فرمانداری، پروژه مذکور پس از رفع معارض و تامین اعتبار از سر گرفته شد.

غفار صالحی در پایان تصریح نمود: خط انتقال جدید مجتمع حسن آباد با نصب ۵ دستگاه شیر قطع و وصل آب، ۲ دستگاه شیر هوا و احداث ۲ باب حوضچه بتونی شیر آلات تکمیل و پس از رینگ خط انتقال به شبکه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

لازم به ذکر است که مجتمع حسن آباد شامل ۱۷ روستا با هزار مشترک و جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر می باشد.

Visits: 2

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.