فرماندار قصرشیرین:

هیوا زارعی

جاده نفت شهر به قصرشیرین با 110میلیارد ریال اعتبار بهسازی می شود

فرماندار قصرشیرین گفت: جاده مرزی نفت‌شهر به قصرشیرین با توجه به نامناسب بودن وضعیت آن با ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار بهسازی می شود.
کد خبر : 1112
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فوریه 2021 - 19:00
جاده نفت شهر به قصرشیرین با 110میلیارد ریال اعتبار بهسازی می شود


فرماندار قصرشیرین:

 

جاده نفت‌شهر به قصرشیرین با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار بهسازی می‌شود

 

 

فرماندار قصرشیرین گفت: جاده مرزی نفت‌شهر به قصرشیرین با توجه به نامناسب بودن وضعیت آن با ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار بهسازی می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه به نقل از ایرنا، «مرادعلی تاتار» روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک قصرشیرین در محل فرمانداری، افزود: این اعتبار برای بهسازی ۶۰ کیلومتر راه ارتباطی جاده نفت شهر به قصرشیرین اختصاص یافته است.

 

وی همچنین با اشاره به میزان تصادفات در منطقه، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی تصادفات در شهرستان قصرشیرین هستیم.

 

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: این کاهش تصادفات نتیجه نظارت‌های پلیس، رفع نقاط حادثه خیز و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم است.

 

تاتار ادامه داد: با توجه به اینکه قصرشیرین در ماه‌های آینده شاهد بازسازی روستاهای نوار مرزی و بازگشت مرزنشینان خواهد بود از این رو باید ادارات خدمات‌رسان آمادگی بیشتر و همچنین خدمات‌رسانی مطلوبتری را به مردم داشته باشند.

 

وی همچنین به احتمال تصویب منطقه آزاد تجاری نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع از دیگر اتفاق های مهم و مثبت برای این شهرستان است که به زودی انجام می‌شود و از این رو می‌طلبد دستگاه های اجرایی استان برای ارائه خدمات مورد نیاز در این ارتباط آمادگی لازم را داشته باشند.

 

نفت شهر از توابع بخش سومار در قصرشیرین در ۷۲ کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده که تا قبل از جنگ تحمیلی یکی از مدرن‌ترین مناطق غرب کشور بود که امکانات بسیار خوبی از جمله فرودگاه، سینما، مدرسه و گاز کشی داشت.

 

منطقه مرزی نفت شهر که در اصطلاح محلی به «نفت شاه» معروف است، دارای چاه‌های نفت است که روزانه ۲۰ هزار بشکه آن از طریق تلمبه خانه به پالایشگاه کرمانشاه منتقل می‌شود.

 

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین دارای ۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که این بخش مرزی ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا دارد.

 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است

Visits: 9

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.