صعود تیم کوهنوردی باشگاه پویا کوه به قله دماوند

برنامه صعود به جبهه شمالی قله دماوند توسط باشگاه پویا کوه کرمانشاه در تاریخ چهاردهم تا شانزدهم خرداد ماه به سرپرستی آرش لطف الهی برگزار شد.
کد خبر : 427
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 جولای 2020 - 10:19

اعضای این گروه علی پیری، اشکان کاویان، سجاد ورمزیار ،حسین شاه آبادی و همچنین دو نفر از تهران سعید سلطانی فر و مریم توکلی به سرپرستی آرش لطف الهی طبق برنامه سقوط به قله دماوند را با موفقیت انجام دادند.

روز سه شنبه به سمت جاده هراز حرکت کردیم و ساعت ۱۰ صبح به روستای زیبای ناندل رسیدیم .با هماهنگی قبلی که با آقای صالحی داشتیم ؛مکان مناسبی برای استراحت چند ساعته در اختیار تیم ما گذاشتند.
روستای ناندل که در اصل نانده بوده به دلیل وجود چندین روستای کوچک در منطقه و تامین نان روستاهای اطراف آن به نام نانده نام‌گذاری شده و بعدها به‌نام ناندل معروف گردیده است با اضافه شدن دوستان تهرانی به ما و استراحت کوتاهی که داشتیم ،پس از عبور از یک جاده خاکی ناهموار از روستای ناندل تااول پاکوب (سنگ بزرگ) که حدود ۴۰ دقیقه طول کشید برنامه صعود آغاز شد.
مسیر ابتدا با شیب خیلی کم و ملایم شروع شد که تقریباً بعد از یک ساعت پیمایش به یال غربی منتهی به جانپناه ۴۰۰۰ رسیدیم .
تماشای صحنه ای که این روزها همه ما را در بسیاری از پناهگاه ها و جان پناه ها آزرده خاطر می کند وجود آشغال و زباله های زیاد است که واقعاً جای تاسف بسیاری دارد.
شب بسیار خوب و دلنشینی با دوستان و همنوردان عزیز در جانپناه و در ارتفاع ۴۰۰۰ متری گذراندیم.
صبح روز بعد به سمت جانپناه ۵۰۰۰ حرکت کردیم و با همت همه بچه ها ساعت ۱۱ در یک هوای بسیار عالی و دلنشین قدم در ارتفاع ۵۰۰۰ متری دماوند نهادیم طبق برنامه قرار شد که تا فردا صبح در اینجا باشیم جهت هم هوایی بیشتر که واقعاً خیلی هم موثر واقع شد. پس از شروع صعود یکی از دوستان دچار مشکلی شده و ناچار به جان پناه برگشت. بعد از روشن شدن هوا و عبور از مسیر سنگلاخی پا به یال بین یخچال دوبیسل و یخچال عروسکها نهادیم. حرکت ما به خاطر برف زیاد و شیب تند مسیر به آرامی ادامه یافت ا.رتفاع ۵ هزار و ۵۰۰ متری شیب بسیار تند که می توان گفت بیشتراز ۷۰ درجه می شد و مسیر کاملاً یخ بود مجبور به بستن کرامپون شدیم .توان بچه ها کمی کاسته شده بود ولی انگیزه و روحیه بالا بود .شاید قسمت آخرصعود درس های زیادی برای همه ما داشت ،مقاومت ،غیرت، صبر و تحمل و یکدلی، در نهایت ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه صبح، قدم های خسته اما استوار بر بام ایران کوبیده شد و اشک شوق را در چشمانم سرازیر کرد.خدا را شاکر بودم که بار دیگر صعودی بر دماوند، قله عشق داشتم .بعد از گرفتن عکس و فیلم ساعت ۱۱ به سمت جانپناه فرود آمدیم مسیر فرود تا حدود زیادی به یخچال دوبیسل بردیم که راحت‌تر بود. ساعت ۱۵ به جان پناه رسیدیم و به سمت جان پناه ۴۰۰۰ و سپس ابتدای پاکوب راه افتادیم و خوشبختانه همگی افراد تیم به سلامت در ساعت ۶ بعد از ظهر سوار ماشین شده و به روستای ناندل بازگشتیم
باشگاه کوهنوردی پویا کوه گزارش برنامه آرش لطف الهی

Visits: 4

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.