به بهانه روز خبرنگار؛

همراهی و همگرایی برای مطالبه‌گری‌های توسعه‌آفرین

توسعه پایدار محصول مطالبه‌گری‌های هوشمندانه، عقلانی و آینده‌نگرانه‌‌ای است که از طریق رسانه‌ها دنبال می‌شوند. با شعارهای پوپولیستی و فریبنده شاید بتوان لحظه‌های شیرینی را خلق کرد ولی گاه این لحظات به ظاهر خوش، تاوانی به سنگینی از دست رفتن سرمایه‌ها و ثروت‌های کلانِ مادی و انسانی را در پی دارد.
کد خبر : 521
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آگوست 2020 - 12:52
همراهی و همگرایی برای مطالبه‌گری‌های توسعه‌آفرین

پیشرفت و آینده بهتر، ثمره‌ی روشنگری‌ها، ارائه راهکارها و رویکردهای راهگشا و توسعه‌آفرین توسط خبرنگاران و روزنامه‌نگاران توانمند، دغدغه مند و هوشمند است. رسانه‌ها باید با کمک کارشناسان و اهل‌فن به دنبال قاعده‌گذاری‌های توسعه‌آفرین باشند؛ قاعده‌گذاری‌های پایدار در حوزه‌های مختلف گردشگری و خدمات، کشاورزی، تجارت و بازرگانی و صنعت که با کمک همکاران رسانه‌ای خود، آن را تبدیل به یک مطالبه فراگیر کنند. مطالباتی تحول‌آفرین که از پشتیبانی افکار عمومی برخوردار شود و پیگیری آن‌ها برای مدیران و یا نمایندگان، جنبه الزام آور به خود بگیرد. رفت و آمدها و جابجایی مدیران و نماینده‌ها موضوع مهمی است ولی از آن مهم‌تر، الزام تصمیم گیران و تصمیم سازان به دنبال کردن اولویت‌ها و مطالبات توسعه‌ای استان و پرهیز از رفتارهای سلیقگی منافع شخصی و محفلی است. یکی از دلایل اصلی رفتار سلیقه‌ای مدیران به کمرنگ بودن مطالبه‌گری‌ها و قاعده‌گذاری‌های توسعه‌آفرین و در حوزه‌های مختلف توسط رسانه‌ها بازمی‌گردد.

روزنامه نگاران و خبرنگاران برای دستیابی به این سطح از اثرگذاری باید از منافع شخصی گذر کنند و به یک توافق اولیه در مورد مطالبات توسعه آفرین و پیگیری هماهنگ آن ها دست یابند. متاسفانه سال‌هاست افراد توانمند عرصه رسانه کرمانشاه در دستیابی به این همگرایی و توافق اولیه بسیار ضعیف عمل کرده‌‌اند و دلیل اصلی کم‌اثر بودن مطالبه‌گری‌های آن‌ها در درجه اول واگرایی و سپس به شخصی بودن آن‌ها بازمی‌گردد.

جامعه رسانه‌ای کرمانشاه اگر توقع دارد مطالباتش جدی گرفته شود و در توسعه استان اثرگذار باشد، باید بپذیرد با تلاش‌های انفرادی و پراکنده نمی‌توان به یک اثرگذاری پایدار و تحول‌آفرین دست یافت و در این شرایط گام برداشتن به سمت همگرایی و همراهی برای پیگیری مطالبه‌گری‌های هوشمندانه، عقلانی و توسعه‌آفرین یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

Visits: 4

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.