شماره : 4425
18 / 10 / 2024 - 19:08

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو توسط صنعت آب و برق استان کرمانشاه

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو توسط صنعت آب و برق استان کرمانشاه دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان کرمانشاه از اجرای پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو در استان کرمانشاه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ افشین

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو توسط صنعت آب و برق استان کرمانشاه

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان کرمانشاه از اجرای پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ افشین محلوجی دبیر انسجام بخشی شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان کرمانشاه اظهار داشت: این مسابقات با همکاری کلیه شرکتهای وابسته و زیر مجموعه وزارت نیرو در استان کرمانشاه از ۱۸ مهر ماه به صورت یک روزه در دو زمان صبح و عصر انجام شد.

وی گفت: در مراسم افتتاحیه این مسابقات که با حضور کلیه مدیران عامل شرکت های وابسته وزارت نیرو در استان کرمانشاه در سالن اجتماعات شرکت آبفای استان برگزار گردید، برنامه های متنوعی اجرا و سپس همزمان با سایر استانها در سراسر کشور مسابقات قرآني با استفاده از ۹ داور برتر کشوری ، شامل داوران آقا و خانم بصورت تفکیکی برای برگزاری آزمون خواهران و برادران برگزار شد ،در مجموع تعداد ۱۲۶ نفر شرکت کننده در قالب پنج رشته به رقابت پرداختند که رشته های این مسابقات شامل؛ قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ موضوعی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه و احکام نماز بود .

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان کرمانشاه بیان کرد: در این مسابقات ۳۱ نفر شرکت کننده از شرکت برق منطقه‌ای غرب، ۱۳ نفر ازشرکت توزیع برق استان کرمانشاه، ۵۴ نفر از شرکت آبفا استان کرمانشاه، ۱۱ نفر از شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، ۷ نفر از شرکت تولید برق بیستون و ۱۰ نفر نیز از مرکز منطقه ای پژوهشگاه نیرو به رقابت پرداختند.

محلوجی گفت: در پایان این مسابقات نفرات برتر مورد تقدیر قرار می گیرند و ضمن آماده سازی نفرات اول هر رشته برای اعزام به مسابقات کشوری ،جوایز ارزشمندی نیز به آنان اهدا خواهد شد.

#همه_با_هم_همیار_برق

*روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه

بازدیدها: 0

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4425 توسط مدیرسایت و در روز جمعه 18 اکتبر 2024 ساعت 19:08:47
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 4422
18 / 10 / 2024 - 19:07

به مناسبت هفته نیروی انتظامی انجام شد؛

به مناسبت هفته نیروی انتظامی انجام شد؛ تقدیر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی استان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به مناسبت هفته نیروی انتظامی از فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی استان تقدیر بعمل آورد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ مهندس

به مناسبت هفته نیروی انتظامی انجام شد؛

تقدیر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به مناسبت هفته نیروی انتظامی از فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی استان تقدیر بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ مهندس محمد مرادی به مناسبت هفته نیروی انتظامی و با هدف قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی دلاورمردان نیروی انتظامی با سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی از زحمات فرماندهان ، کارکنان و سربازان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در خصوص تامین امنیت و آسایش و آرامش مردم استان قدردانی نمودند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: با همکاری و تلاش های نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان سرقت تجهیزات شبکه ی توزیع برق در یکسال اخیر کاهش یافت به طوری که در شش ماهه اول سال جاری آمار سرقت تجهیزات برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

وی گفت: به مناسبت این هفته و در راستای کمک های نیروی انتظامی به شبکه توزیع، تعداد ۷۷ نفر از پرسنل زحمتکش این نیرو مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این دیدار که با حضور معاونین و مدیران حراست و دفتر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد، مهندس مرادی از همکاری فرماندهی انتظامی استان در خصوص حراست از تجهیزات شبکه توزیع نیروی برق استان تقدیر نمود و در خصوص گسترش هماهنگی و همکاری‌ها در این خصوص و ایجاد راهکارهای جدید و کاربردی گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

*روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه

بازدیدها: 0

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4422 توسط مدیرسایت و در روز ساعت 19:07:28
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 4419
18 / 10 / 2024 - 19:05

تحویل ۹۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر شهرستان اسلام آباد غرب

تحویل ۹۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر شهرستان اسلام آباد غرب مدیر امور توزیع برق شهرستان اسلام آباد غرب از تحویل ۹۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر این شهرستان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ فرزاد درویشی طی گزارشی

تحویل ۹۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر شهرستان اسلام آباد غرب

مدیر امور توزیع برق شهرستان اسلام آباد غرب از تحویل ۹۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر این شهرستان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ فرزاد درویشی طی گزارشی عملکرد توزیع برق اسلام آباد غرب در شش ماهه نخست سال جاری را تشریح نمود.

وی گفت: در شش ماهه اخیر ۲ پست هوایی جدید به ظرفیت های ۳۱۵ و ۲۰۰ کیلوولت آمپر جهت تقویت شبکه برق شهر حمیل نصب گردید و برقرسانی به پادگان الله اکبر انجام گرفت و همچنین، ۳۰ اصله تیر ۹ متری، ۱۱۰ دستگاه چراغ اصلاح شده و ۵۰ دستگاه چراغ ال ای دی نیز در نقاط روستایی نصب گردید.

مدیر امور توزیع برق شهرستان اسلام آباد غرب بیان داشت: طی مدت اخیر ۲۷ کیلومتر از شبکه برق فشار ضعیف شهری اصلاح و بهینه شد و همچنین ۱۶ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف روستایی نیز اصلاح و بهینه گردید که افزایش نسبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

وی در رابطه با تعمیرات شبکه فشار متوسط نیز اظهار داشت: به منظور کاهش خاموشی و افزایش پایداری شبکه ۳۰ اصله پایه های فرسوده و رگلاژ ۶۷ اصله پایه کج انجام گرفت و همچنین ۱۶۰ جمپیر با سیم کش روکش دار، ۴۰۰ عدد پایه نقره راس تیر و ۶۸۰ عدد مقره سوزنی تعویض گردید.

درویشی در ادامه از احداث ۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف جهت بالانس شبکه خبر داد و گفت: بالانس و فیدرگیری ۱۸ پست هوایی و تعمیر ۲۴ دستگاه ترانسفورماتور پست توزیع در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ انجام گرفت.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در زمینه کاهش زمان و محدوده خاموشی نیز بیان داشت: ۱۰ سری جدا کننده جدید در شبکه فشار متوسط نصب گردید و همچنین ۳۰ سری قطع کننده فیوزی نصب و تعویض گردید.

مدیر امور توزیع برق شهرستان اسلام آباد غرب از تحویل ۹۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ۵۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی به شبکه متصل شده است و همچنین در تابستان اخیر ۳۵۰ پست توزیع عمومی بارگیری شد.

وی در پایان برخی دیگر از اقدامات امور برق این شهرستان را برشمرد که از جمله این اقدامات می توان به نصب ۶۵۵ دستگاه کنتور تکفاز، نصب ۷۱ دستگاه کنتور سه فاز آمپری، نصب ۷ دستگاه کنتور دیماندی، نصب ۱ دستگاه کنتور ولتاژ اولیه
، تعویض ۴٣۵ دستگاه کنتور تکفاز به کنتور هوشمند فهام، تعویض ۲۶۰ دستگاه کنتور سه فاز آمیری به کنتور هوشمند فهام، تعویض ۵۴ دستگاه کنتور دیماندی به کنتور هوشمند فهام و ۵۷ مورد خازن گذاری مشترکین دیماندی به ظرفیت مجموعاً ۱۸۲۴ کیلووار اشاره داشت.

 

*روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه

بازدیدها: 0

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4419 توسط مدیرسایت و در روز ساعت 19:05:36
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 4416
18 / 10 / 2024 - 19:03

تقدیر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه

تقدیر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه طی حکمی از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تقدیر نمود. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ در تقدیرنامه دکتر محمدی به مهندس مرادی آمده است که؛ توفیق خدمت به مردم

تقدیر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه طی حکمی از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تقدیر نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ در تقدیرنامه دکتر محمدی به مهندس مرادی آمده است که؛ توفیق خدمت به مردم در نظام اسلامی، فرصتی گرانبها و پر افتخار است که علاوه بر خشنودی خلق، موجبات رضایت پروردگار متعال را در پی خواهد داشت بدین وسیله از تلاش ها و پیگیری های صادقانه جنابعالی در راستای تحقق اهداف و برنامه های اقتصادی کشور و خدمت به مردم شریف استان تقدیر و تشکر می نمایم

 

 

#همه_با_هم_همیار_برق

*روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه

بازدیدها: 0

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4416 توسط مدیرسایت و در روز ساعت 19:03:54
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 4413
18 / 10 / 2024 - 18:55

برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو در استان کرمانشاه مشخص شدند

برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو در استان کرمانشاه مشخص شدند دبیر انسجام بخشی شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان کرمانشاه اسامی برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو در استان کرمانشاه را اعلام نمود. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق

برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو در استان کرمانشاه مشخص شدند

دبیر انسجام بخشی شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان کرمانشاه اسامی برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نماز وزارت نیرو در استان کرمانشاه را اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ افشین محلوجی دبیر این دوره از مسابقات اظهار داشت: این مسابقات به میزبانی صنعت آب و برق استان در تاریخ ۱۸ مهر ماه به صورت یک روزه در دو زمان صبح و عصر آغاز شد و نفرات برتر پس از مسابقات انتخاب شدند.

وی گفت: در طول این مسابقات در مجموع ۱۲۶ نفر در قالب پنج رشته به رقابت پرداختند که رشته های این مسابقات شامل؛ قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ موضوعی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه و احکام نماز بود.

دبیر این مسابقات اعلام کرد: در این مسابقات ۳۱ نفر از شرکت برق منطقه‌ای غرب، ۱۳ نفر از توزیع برق کرمانشاه، ۵۴ نفر از شرکت آبفا کرمانشاه، ۱۱ نفر از شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، ۷ نفر از شرکت تولید برق بیستون و ۱۰ نفر نیز از مرکز منطقه ای پژوهشگاه نیرو به رقابت پرداختند.

وی گفت: در بخش آقایان و در رشته قرائت ترتیل به ترتیب خانم ها؛ آرزو محمدپور، شقایق امانی و ژاله اسماعیلی اول تا سوم شدند و در رشته تفسیر قرآن و نهج البلاغه خانم ها افسانه عمی، فاطمه قاسمی و مهناز عزیزی کمیجه به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند، در رشته احکام نماز نیز خانم ها سمیه آفتابی، نشمینه شریفی چناره و مهناز عزیزی کمیجه و در رشته حفظ موضوعی نیز خانم زهرا دورباش مقام اول را کسب نمود.

محلوجی در ادامه نفرات برتر در بخش آقایان را اعلام نمود که به شرح زیر می باشد؛ در رشته قرائت ترتیل آقایان؛ مهرداد گلچین، علی اصغر احمدی و علی رستمی نفرات اول تا سوم، در رشته تفسیر نهج‌البلاغه آقایان؛ سامان زاهد، محمدعلی قنبری و قدیر قربانی به ترتیب رتبه های اول تا را کسب نمودند، در رشته احکام نماز: سامان بسطامی، رضا کلانتری سراییلانی و محمد علی قنبری اول تا سوم و در رشته قرائت تحقیق نیز مهدی رنجبر نامیوندی مقام اول را کسب کرد.

*روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه

بازدیدها: 0

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4413 توسط مدیرسایت و در روز ساعت 18:55:11
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 4410
18 / 10 / 2024 - 18:53

مراسم تشییع وخاکسپاری همکارگرامیمان جناب آقای حاج جعفر رضایی

☑️ با سلام به اطلاع کلیه همکاران گرامی می رساند: ◾️مراسم تشییع وخاکسپاری همکارگرامیمان جناب آقای حاج جعفر رضایی ریس کانون بازنشستگان برق استان کرمانشاه در روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ از ساعت ۱۰صبح در محل باغ فردوس کرمانشاه و به سمت مزار روستای چقا بلک برگزار می‌گردد. همچنین مراسم ختم مردانه و زنانه آنمرحوم

☑️ با سلام به اطلاع کلیه همکاران گرامی می رساند:

◾️مراسم تشییع وخاکسپاری همکارگرامیمان جناب آقای حاج جعفر رضایی ریس کانون بازنشستگان برق استان کرمانشاه در روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ از ساعت ۱۰صبح
در محل باغ فردوس کرمانشاه و به سمت مزار روستای چقا بلک برگزار می‌گردد.
همچنین مراسم ختم مردانه و زنانه آنمرحوم در همان روز از ساعت ۱۶ الی ۱۷/۳۰ در مسجد میر عبدالباقی واقع در خیابان شهید جعفری (کسری) برگزار می‌گردد

✔️امید است با تشریف فرمایی شما همکاران گرامی در این مراسم موجب شادی روح آنمرحوم و تسلی خاطر بازماندگان را فراهم آورید .

🔳 روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه

بازدیدها: 4

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4410 توسط مدیرسایت و در روز ساعت 18:53:48
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 4404
17 / 10 / 2024 - 22:20

برگزاری همایش پیاده روی کارکنان توزیع برق کرمانشاه به مناسبت هفته تربیت بدنی

برگزاری همایش پیاده روی کارکنان توزیع برق کرمانشاه به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش پیاده روی کارکنان توزیع برق کرمانشاه به مناسبت هفته تربیت بدنی در تپه های سراب قنبر کرمانشاه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ امروز پنج شنبه ۲۶ مهرماه به مناسبت هفته تربیت بدنی همایشی با

برگزاری همایش پیاده روی کارکنان توزیع برق کرمانشاه به مناسبت هفته تربیت بدنی

همایش پیاده روی کارکنان توزیع برق کرمانشاه به مناسبت هفته تربیت بدنی در تپه های سراب قنبر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ امروز پنج شنبه ۲۶ مهرماه به مناسبت هفته تربیت بدنی همایشی با حضور مهندس مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه و کارکنان این شرکت در تپه های سراب قنبر کرمانشاه برگزار شد.

در این همایش ورزشی تپه نوردی جمعی از کارکنان حضور داشتند که در پایان از کلیه پرسنل جهت حضور در این همایش با هدایایی تقدیر بعمل آمد.

*روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه

بازدیدها: 1

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4404 توسط مدیرسایت و در روز پنج‌شنبه 17 اکتبر 2024 ساعت 22:20:41
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 4402
3 / 10 / 2024 - 9:35

کرمانشاه؛ استانی پراستعداد اما پرمشکل و نیازمند توجه

کرمانشاه؛ استانی پراستعداد اما پرمشکل و نیازمند توجه هدایت حاتمی /معاون اسبق استاندار در دولت‌های یازدهم و دوازدهمنخبگان سیاسی و اجتماعی استان‌های مختلف کشور طی دوماه گذشته، بیشترین وقت و انرژی خود را برای شناسایی و معرفی استاندار مناسب هر استان صرف کرده و در تلاشند تا از فضای پیش‌آمده گامی به پیش بردارند. هرچند

کرمانشاه؛ استانی پراستعداد اما پرمشکل و نیازمند توجه

هدایت حاتمی /معاون اسبق استاندار در دولت‌های یازدهم و دوازدهمنخبگان سیاسی و اجتماعی استان‌های مختلف کشور طی دوماه گذشته، بیشترین وقت و انرژی خود را برای شناسایی و معرفی استاندار مناسب هر استان صرف کرده و در تلاشند تا از فضای پیش‌آمده گامی به پیش بردارند. هرچند کلیت سرزمین ما تحت‌تاثیر سیاست‌های کلان کشور است، اما عمق مسائل و مشکلات در هریک از مناطق متفاوت بوده و اولویت حل آنها و انتظارات مردم با هم فرق دارد. بر همین اساس، افراد صادق و نخبگان موثر سعی دارند افرادی را معرفی کنند که بیشترین قرابت ذهنی، تخصصی و تجربی را برای حل چالش‌های استان داشته باشند. چنانچه بتوان براساس شاخص‌های مورد نظر به انتخاب استاندارانی توانمند، توسعه‌گرا، کلان‌نگر و عملیاتی به‌عنوان نماینده عالی دولت نائل آمد، می‌توان امیدوار بود که جریان توسعه‌ای استان با اعمال سیاست‌های عمومی دولت شکل بگیرد. استانداران برای شکل‌گیری فرآیند توسعه و دور شدن از اقدامات نمایشی سیاسی و کوتاه‌مدت که صرفا جنبه تسکینی و نه درمانی دارد، باید در سه‌سطح یا بعد مدیریت داشته و بر آنها متمرکز شوند:

الف)مدیریت سیاسی: استاندار باید با شناخت عمیق کلیه ظرفیت‌های نهادی و انسانی داخل استان و مرکز بتواند تعامل شایسته‌ای را شکل داده و از ظرفیت کلیه شخصیت‌های دینی و روحانی، نیروهای نظامی و امنیتی، نهادهای انقلابی و عمومی، دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی، احزاب و گروه‌های سیاسی، انجمن‌ها و سندیکاهای حرفه‌ای، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، افراد صاحب نفوذ اجتماعی، نخبگان علمی و تولیدی و… برای جریان‌سازی توسعه‌ای و اجماع‌سازی بر روی مسائل اساسی استفاده کند و با همگرایی و هم‌افزایی موانع پیش پای حرکت توسعه‌ای را برداشته و با تیم‌سازی مناسب و حرفه‌ای، فعالیت‌های استان را سامان دهد. به‌جرات می‌توان مدیریت سیاسی را مهم‌ترین وظیفه استاندار برای ایجاد امید و اجماع در بین حامیان دولت و همراهان پیشرفت استان دانست.

ب)مدیریت راهبردی و کلان: برای حرکت در مسیر توسعه، مولفه‌های مختلفی تاثیرگذارند که شناخت کارشناسی و علت و معلولی برای هریک از ابعاد توسعه با نگاهی نوین و علمی و اتخاذ بهترین استراتژی‌ها برای هریک از بخش‌های فرآیند توسعه از مهم‌ترین وظایف استاندار است. استاندار باید در قالب کمیته‌ها، شوراها و گروه‌های کاری با فهم دقیق از مشکلات هر بخش، مبتنی بر نظرات کارشناسی به اتخاذ و تصویب بهترین و دقیق‌ترین تصمیمات بپردازد. موضوعاتی نظیر بیکاری، فضای کسب‌وکار، ضعف سرمایه‌گذاری، حاشیه‌نشینی، پایین‌بودن درآمد سرانه، کمبودهای آب و برق و گاز، حل مشکلات اصناف و اقشار، توانمند‌سازی مردم حاشیه شهرها، ترافیک، مدیریت شهری، اقتصاد شهری، ایجاد محیط شاد و مفرح برای مردم، ارتقای فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز مهارتی و آموزشی، آموزش و پرورش، معماری مناسب ساختمان‌ها، برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های موضوعی، الکترونیکی کردن امور و اصلاح فرآیندهای کاری، فعال‌کردن گمرکات و مرزهای تجاری، فعال‌کردن مناطق آزاد و ویژه، توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی و هوایی و ده‌ها موضوع دیگر که هریک بخشی از حرکت توسعه‌ای را برای افزایش رضایت و درآمد و ارتقای دانایی و آگاهی مردم در بر می‌گیرد، مستلزم انتخاب و پیگیری استراتژی‌های دقیق، هوشمندانه و خلاقانه استاندار است که بی‌توجهی به هریک خسارت‌بار است.

ج) مدیریت عملیاتی: مدیریت سیاسی، فضای مناسب و بستر لازم را برای تلاش فراهم کرده و مدیریت راهبردی، جهت و کم‌وکیف حرکت توسعه‌ای را در قالب استراتژی‌های کلان موضوعی مشخص می‌کند و اجماع و اتحاد استراتژیکی را بر سر مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مدیران سامان می‌دهد. نتیجه میدانی و عملی مدیریت سیاسی و مدیریت راهبردی را باید در چگونگی اجرای پروژه‌های تعریف‌شده در برنامه‌های توسعه‌ای و استراتژیک مشخص کرد. پیگیری و راهبری دقیق و عالمانه این پروژه‌ها می‌تواند رضایت خاطر مردم و همراهی‌شان با حرکت مدیران را رقم زده و امید را در استان بیشتر کند و انرژی حرکت‌های بعدی را فراهم آورد. استاندار توانمند با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدیریتی نوین و با مانیتورینگ دقیق از طریق سیستم‌سازی هوشمندانه می‌تواند اجرای پروژه‌ها را با بالاترین کیفیت و کمترین زمان و هزینه راهبری کند که به حرکت رو به جلو منجر خواهد شد.

بر همین اساس استانداران توانمند، با تفکر سیستمی، آگاه به مسائل روز، دارای تجربه مدیریتی موفق و شفاف می‌توانند بسترهای وفاق و اجماع را به وجود آورده و با تمرکز بر مسائل اساسی و پرهیز از مجادلات بی‌ثمر و گروهی، شور و نشاط و همگرایی و مشارکت نخبگان را پشتیبان برنامه‌های توسعه‌ای استان کنند.

استان کرمانشاه یکی از استان‌های مستعد کشور است که طی چهاردهه گذشته به دلایل مختلف از گردونه توسعه عقب مانده و روزبه‌روز بر دامنه و عمق مشکلات آن افزوده شده است. این استان با قرار گرفتن در میانه غربی کشور، با کمتر از دوساعت فاصله با چهار استان اطراف و کمترین فاصله تا بغداد بیشترین جمعیت را در بین استان‌های کردنشین جهان داشته و با برخورداری از اختلاف ارتفاع مختلف دارای اقلیم‌های مختلف آب‌وهوایی است و با دشت‌های مختلف و تالاب‌ها و سراب‌های متعدد و همچنین بارندگی دوبرابری در مقایسه با متوسط کشور یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور است. قرار گرفتن در مسیر بغداد و عتبات‌عالیات و دارا بودن بیشترین سهم از تجارت با عراق و مسطح بودن محورهای مواصلاتی آن و برخورداری از زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی جنوب شرق به شمال غرب، به همراه گمرکات بین‌المللی و تاریخی و بازارچه‌های پررونق آن، عوامل کم‌نظیری از استعدادهای توسعه‌ای استان است. به‌جرات می‌توان گفت قصرشیرین با دارا بودن منطقه آزاد تجاری و صنعتی و دو گمرک رسمی با بخش‌های عربی و کردی و زیرساخت‌های تجاری و پایانه‌ای یکی از نقاط استراتژیک‌ ایران عزیز است.

علاوه بر این موارد، گوناگونی و تنوع زبان، لهجه، قومیت و مذهب موجب شده است تا به‌درستی آن را هندوستان ایران بنامند. نقاط و مراکز توریستی کم‌نظیری مانند بیستون، طاق‌بستان، منطقه اورامانات، آناهیتا، آبشارها، تالاب‌ها و اماکن مذهبی و… استان را دارای قابلیت‌های گردشگری مناسبی کرده که زمینه کار و تلاش را مهیا می‌کند.

متاسفانه با وجود این استعدادها که دارابودن هریک می‌توانست بسترساز و محرک توسعه استان باشد و به دلایل گوناگونی که خارج از حوصله این یادداشت است، استان کرمانشاه با برخی محرومیت‌ها و رشد ناکافی روبه‌رو شده که تناسبی بین داشته‌ها و واقعیت‌های موجود آن وجود ندارد. بالاترین نرخ بیکاری، نامساعد بودن فضای کسب‌وکار، حاشیه‌نشینی ۴۰۰‌هزار نفری در مرکز استان، افزایش اعتیاد و طلاق بیشتر از متوسط کشور، نرخ تکدی‌گری و زباله‌گردی بالا و… همگی نشان‌دهنده کم‌توجهی مرکز به این استان بوده که ناشی از ضعف مدیریتی است. به‌عنوان مثال، عمر مدیریتی استانداران کرمانشاه جز در موارد معدودی به کمتر از یک‌سال و نیم می‌رسد. نرخ پایین توسعه صنعتی، کشاورزی سنتی به‌رغم وجود زمین مستعد و آب فراوان، مهاجرت بالای جمعیت فعال و آماده به کار به حاشیه شهرهای صنعتی، شکل‌نگرفتن صنایع پایین‌دستی با وجود استقرار صنایع بزرگ و آب‌بر پتروشیمی و… به نرخ بالای بیکاری کشور منجر شده و توجه جدی و هوشمندانه دولت در انتخاب استاندار و حمایت‌های بعدی از وی برای کم کردن مشکلات مردم و ناامیدی آنها را می‌طلبد.

با توجه به مطالب یادشده چند نکته را برای انتخاب استاندار آینده کرمانشاه جهت برون‌رفت از وضع موجود و شکوفا کردن استعدادهای آن برمی‌شمرم که امیدوارم مطمح نظر دولت محترم و نخبگان استان قرار گیرد:

۱.تا حد امکان انتخاب استاندار از بین افرادی باشد که تجربه زیست در محیط استان را به دلیل تنوع بافت استان و لزوم شناخت عمیق از آن برای مدیریت بهتر داشته باشد و مورد اجماع غالب نخبگان دلسوز و دغدغه‌مند باشد.

۲.پس از انتخاب، مورد حمایت جدی همه وزرا و اعضای محترم هیات دولت قرار گیرد. استان کرمانشاه یکی از چند استانی است که چنانچه با دقت و هوشمندانه مدیریت نشود، مسائل و مشکلات آن در آینده‌ای نزدیک گریبان سایر مناطق را نیز خواهد گرفت. چند مساله مهم در کرمانشاه با توان و تفکر مدیران استان و اعتبارات استان قابل حل نیستند و ضرورت دارد دغدغه دولت و حاکمیت شوند. حل معضل بیکاری و حاشیه‌نشینی، توجه به رودخانه کم‌نظیر و پراستعداد قره‌سو در وسط کلان‌شهر کرمانشاه، منطقه آزاد قصرشیرین، بهره‌مندی مناسب از سامانه گرمسیری و شکوفا کردن کریدور بیستون- طاق‌بستان از چالش‌های جدی بوده که استاندار کرمانشاه باید بتواند به طور مستمر حمایت‌های همه‌جانبه مرکز را از آنها پیگیری کند.

۳.فرد انتخابی آگاه به عمق مسائل و مشکلات بوده و از سابقه مدیریتی شفاف و قابل دفاع برخوردار باشد و با انگیزه‌ای ایثارگرانه به حل مشکلات مردم و راهبری جریان توسعه استان بپردازد.

۴.بیکاری مهم‌ترین آسیب و ریشه بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی است. ایجاد شغل باعث آرامش روانی افراد، تحکیم خانواده‌ها، رونق اقتصادی و رشد استان و افزایش درآمد، بستر ایجاد عدالت بر مبنای شکوفایی استعدادهای افراد و در نهایت ثبات سیاسی می‌شود. استاندار کرمانشاه باید بتواند با بهبود فضای کسب‌وکار، اصلاح فرآیندهای کاری بر مبنای سیستم‌سازی، فعال‌سازی واحدهای اقتصادی و مراکز تولیدی و خدماتی و جذب سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ بدون اتکای صرف به منابع اعتباری دولت به ایجاد اشتغال پایدار بپردازد و فضای استان را با حمایت مرکز به سمت کارآفرینی سوق دهد. اقتصاد دیجیتال، اقتصاد فرهنگ، اقتصاد شهری، اقتصاد خدمات برتر، اقتصاد گردشگری، اقتصاد مرز و… زمینه‌های کار و اشتغال‌آفرینی هستند.

۵.استاندار جدید باید همزمان به مقوله فرهنگ و ایجاد فرهنگ نشاط و مهارت و ارتقای آموزش‌های کاربردی توجه جدی کند. فرهنگ کار، فرهنگ گفت‌وگو، فرهنگ شادی و… به عنوان عناصر موثر در رشد فرهنگی و توسعه پایدار موثر و ضروری هستند.

۶.استاندار آتی باید به طور واقعی و به دور از تبلیغات غیر‌موثر به مقوله حاشیه‌نشینی و توانمند‌سازی مردم حاشیه مرکز استان و چهارمرکز شهرستان دیگر بپردازد. این موضوع آتش زیر خاکستری است که روزبه‌روز توسعه استان را با چالش مواجه می‌کند. موضوعات زباله‌گردی و تکدی‌گری موجب آزار مردم می‌شود و مانعی جدی در برابر هر حرکت توسعه‌ای است.

بازدیدها: 13

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4402 توسط مدیرسایت و در روز پنج‌شنبه 3 اکتبر 2024 ساعت 09:35:03
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 4389
21 / 9 / 2024 - 12:32

سخنی چند با استاندار دولت پزشکیان

سخنی چند با استاندار دولت پزشکیان 🔻به قلم مراد حدادیان آنگونه که از قراین و شواهد پیداست استاندار (جدید ) دولت پزشکیان در راه است و استاندار دولت شهید رئیسی در راه رفتن و واگذار کردن قدرت به خلف خویش . استانداران کرمانشاه از زمان والی‌گری “دولتشاه” فرزند فتحعلی شاه قاجار و بنیانگذار کرمانشاه نوین

سخنی چند با استاندار دولت پزشکیان
🔻به قلم مراد حدادیان

آنگونه که از قراین و شواهد پیداست استاندار (جدید ) دولت پزشکیان در راه است و استاندار دولت شهید رئیسی در راه رفتن و واگذار کردن قدرت به خلف خویش .

استانداران کرمانشاه از زمان والی‌گری “دولتشاه” فرزند فتحعلی شاه قاجار و بنیانگذار کرمانشاه نوین ،به استثنای شخصیت هایی چون “دکتر ترک نژاد استاندار با کفایت دولت خاتمی” ،غالبا میانه بوده‌اند و در قضاوت نهایی بایستی منصفانه گفت :دکتر صحرایی استاندار فعلی از جمله حاکمان میانه‌ای بود که سپید روی آمد و سپید روی می‌رود تا آنکه از پس وی آید چه کند و با چه رویی رود و از ایشان چه در یاد ماند و تاریخ چون قضاوتش کند .

روی سخن ما دراین عریضه مشفقانه، استاندار محترم دولتی است که انتظارهای زیادی برانگیخته است و امید می‌رود کارها کند که دیگران نتوانسته‌اند .

اما بعد استاندار محترم :
ابن مسکویه رازی از نویسندگان بزرگ در کتاب ارزشمند جاودان خرد آورده است که “خسرو اول(انوشیروان)نامه‌ای برای رقیب سیاسی جهانی‌اش ،امپراطور روم نوشت و اینگونه به دشمن گوشزد کرد که :در ولایات ملک پرشوکت خویش (پارس)همی گردم هر جای ملک ،ناکشته‌ بینم (کبر) (علف هرز ) والی آن ولایت را بر دار کشم .

همانگونه که فحوای کلام پیداست خسرو رقیب خویش را با دو نکته میخکوب عقل می‌کند :یکی ملک آباد با اندیشه آبادگری که در ذات حکام نهادینه است و دیگری نظارتی پیوسته که مدام دامنه آن در گسترش است و کیاستی ظریف و دقتی لطیف منشا آن‌است و معطوف است به تدبیر و هنر مدیریت که صورت آن اقتدار اجرایی است اما ستون اصلی آن بر پایه نظارت است . نظارتی که وجه عینی آن شیوه و سنت ملوک است اما سری در نهان آن‌است که اگر چه به ظاهر چشمگیر نمی‌نماید ،اما همه چشمه خیراست‌ و آبروی آبادگری
پس نظارت را دو صورت است ،نظارت آشکار و مبتنی بر قواعد و احکام و بخشنامه و نظارت پنهان که در حکم “چشم و گوش ” سلطان است و عامل تداوم ملک و بقا و آبروی ملت است و بی تردید نظارت غیر محسوس بیشتر کارآمدو منشا اثر است .
یاد دارم که استاندار وقت جناب نکویی به مناسبت نوروز ۱۳۶۸ طی بخشنامه‌ای به همه معاونت‌ها و مدیران‌کل و فرمانداران و…از ایشان برای بهبود امور و پیشرفت کارها طلب پیشنهادهای سازنده کرده بود .از میان جماعت کارگزار و کارشناس تنها من بودم که مجموعه ای از پیشنهادها را در دو صفحه به دفتر وی سپردم و اصلی‌ترین نکته‌ای که یادآور شدم :نظارت غیر محسوس تیم‌هایی از خردمندان خوشنام و صاحب‌نظر ،بی‌طمع و بی‌حاشیه بود.
نکویی در عمل به نصیحت مشفقانه من توجهی نکرد واگر در طول دوره حکمرانی از دو چهره مدیر و کارآمد:علی اوسط هاشمی و استاد کزازی بگذریم و این دو را استثنا بدانیم به صراحت می توان گفت از ضعیف ترین استانداران کرمانشاه بود .
پس نکته اول رادر نظارت و بخصوص غیر محسوس آن باید دانست .
دوم سخن از تدبیر و کاردانی و کارایی است که سرمایه‌ها،ظرفیت‌های اقتصادی ،دانش و فن وابزار را در چرخه پیشرفت استان قرار دهد.توانایی‌های مدیریتی و نظارتی در چرخه آبادگری سبب ایجاد یک جهش چشمگیر در استان است .تخصص و تامل و تدبیر همراه شفقت که در احساس پاک یک مدیر توانا همه کاره‌ی میدان حرکت و پیشرفت استان است .
بدیهی است فراخوان صاحب نظران دارای ایده‌های کارآفرین و درخواست برنامه‌های نوین ،بطور مثال توجه به صنعت ابریشم از طریق نوقان‌داری در مناطق محروم و کم برخوردار بسیار راهگشاست.
سوم: نگاه و عملکرد فراتر از اندیشه‌های سیاسی،علیرغم برخورداری از نگرش سیاسی خود و از هر جریان دیگر (فراجناحی ) وبه نفع تجمیع نخبگان و صاحب‌نظران علمی و اقتصادی و صاحبان اثر اجتماعی باشد.

چهارم :پاسداشت حقوق شهروندی از طریق برخورد جدی ،علنی و نهانی با فساد اداری ،رانت مدیریتی دارای اهمیت بسیاری است.
از مصادیق آن می توان نام برد :بریده شدن و یا سرقت پی‌در‌پی سیم تلفن منازل و عدم اصلاح سریع آن ،قطعی اینترنت و شبکه های ارتباطی و یا نانوایی‌هایی که صبح وعصر کمتر از یک‌ساعت می‌پزند و پاسخگوی شهروندان نیستند . رشوه و رانت های مدیریتی و مزایده پست‌های اداری شاید در مقابل حجم عظیم مشکلات جامعه کم اهمیت جلوه کند اما هم اینها مصادیق ستم آشکار به حقوق شهروندی است به تعبیر خواجه نظام الملک همچون حرکت موش است که پایه های ملک و ملت را بکند و اسباب فرو پاشی را فراهم آورد .
پنجم:
سرگرم شدن به پوسته‌های فرهنگی_باوری و روبناهای ایدئولوژیک و غفلت از عمیق‌ترین و پیچیده‌ترین اشکالات از موانع پیشرفت است

ششم :
اهتمام به احیا جامعه مدنی،خردمند و مسؤل وزمان شناسی و آگاهی به فرصت (نه فرصت طلب )از طریق توسعه مطبوعات و نشریات خبری و فرهنگی _اجتماعی و علمی وسلامت محور و سامان دادن به مشکلات سازمان‌های مردم‌نهاد ،به رسمیت شناختن احزاب و گروه‌های قانونی و در چهارچوب موازین اخلاقی و ایجاد فرصت به همگان برای بهره‌مندی از فضای سیاسی _اجتماعی که ایجاد شده است
اکنون و دراین دوره پیش رو امید می رود در سایه مدیران قوی و صاحب فکر و برنامه ،قدرتمندانه امور را اصلاح و پیش ببرد و این مهم نیازمند حضور استانداری است که “لب تاپ” ایشان همه مدیران را وا می‌داشت با دست‌پر و کاملا عالمانه و مسولانه در جلسه شورای مدیران استان حاضر شوند .استانداری که عاری از ضعف بوده و برخوردار از دانش مدیریت و شجاعت اصلاح و ارائه طرح و برنامه باشد .

🔻بنابراین سه اصل مهم علم ،تدبیر و کارآمدی و نظارت در این تغییر استاندار ارجحیت دارد و آنها که در تکاپوی چینش مهره‌های شطرنج قدرت و نفوذ خویشند حتما قدر آن فرصت اندک بدست آمده را خواهند دانست .پس سعی کنند نه حریص غارت سفره اصلاحات شوند و نه آتش در نیستان فرصت‌اندک اندازند
“این آخرین چرخه امید ملت به اصلاح است ‘

بازدیدها: 8

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4389 توسط مدیرسایت و در روز شنبه 21 سپتامبر 2024 ساعت 12:32:31
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 4387
20 / 9 / 2024 - 11:38

بیانیه شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی1403/1404

بسم الله الرحمن الرحیم بیانیه شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی1403/1404   غم این خفته چند خواب در چشم ترم می شکند آغاز مهرماه شروع دوباره ضرب آهنگ حرکت قافله علم وآگاهی ودست بدست شدن مشعل دانش در طول نسل وعصر است ویاد آور دانایی وهوشیاری .اما بقول نیما

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی1403/1404

 

غم این خفته چند خواب در چشم ترم می شکند

آغاز مهرماه شروع دوباره ضرب آهنگ حرکت قافله علم وآگاهی ودست بدست شدن مشعل دانش در طول نسل وعصر است

ویاد آور دانایی وهوشیاری .اما بقول نیما وبه شرحی که خواهد آمد آموزش وپرورش ما وتصیم سازانش گویی  در خوابی هستند

که تبعات آن ملموس واگر چاره اندیشی نشود سوگمندانه تاروپود جامعه را تهدید خواهد کرد.

نظام تعلیم وتربیت ما با توجه به شرایط موجود با تحولات واقتضا ات فرآیندهای جهانی شدن روبرو است .فرآیندهایی که تخصص ومهارت آموزی برای کسب دانایی وتوانایی  اولویت مهم تمام برنامه ریزیهای آموزشی قرار گرفته وبه اقتضای آن تمام نظامهای آموزشی دایما درحال بازنگری ِبازبینی وبازخوانی رویکردها واستراتژیهای علمی –پرورشی برای همراه وهمگام شدن با برنامه های توسعه جهانی هستند.درمقیاس با این تلاشهای جهانی اما نظام آموزشی ما با ابر بحرانهایی روبرو است که مهمترین آن نادیده  گرفتن اولویتها در برنامه ریزیهای کلان آموزشی وپرورشی است.

گفتمان غالب نظام تعلیم وتربیت ما در حال حاضر علیرغم گذشت بیش از چهار دهه فراز ونشیب های گوناگون ونتایج حاصل از آن شور بختانه همچنان در چنبره ایدئو لژی زدگی وایدئولژیک اندیشیدن ، روز مره گی ونخ نما شدن بسیاری از برنامه های موجود آموزشی- پرورشی است . از سوی دیگر موضوع مهم  تربیت نیروی انسانی متخصص وآگاه به فلسفه های تعلیم وتربیت درجهان که  نقطه ثقل  ودر عین حال پاشنه آشیل نظام تعلیم وتربیت است آنچنان در دهه اخیر بیش از هرزمان دیگری مورد اهمال وسطحی نگری قرار گرفته است که با هجوم وگسیل نیروهای انسانی غیر منخصص ، آموزش ندیده وبیگانه با برنامه های آموزشی وپرورشی مدرن به مدرسه علیرغم وجود شکافهای سنی،علمی وعقلانیتی وعدم قرابت فکری واندیشه ای بین

آنها با مخاطبین ودانش آموزن ونیروهای تحصیل کرده ومتخصص نظام آموزش وپرورش به یک ابربحران  تبدیل شده است.

بی عدالتی آموزشی ،تشدید فرآیندهای فاصله طبقاتی توسط نظام آموزشی ،آمار بالای ترک تحصیل دانش آموزان ،افزایش نرخ بیسوادی دربین کودکان لازم التعلیم ،مطالبات صنفی – اجتماعی معلمان،موضوع وضعیت معلمین زندانی ومحبوس ،مخاطبان ونسل جوانی که در پارادوکس هنجار گریزی- هنجار سازی گرفتارند وبخش بزرگی از دستاوردهای گذشتگان را به چالش عمیق فرا می خوانند واز برنا مه های آموزشی وپرورشی موجود گریزانند ومطلوب های خودرا در جایی دیگر جستجو می کنند و…دهها مسئله دیگر ابربحرانهای نظام آموزش وپرورش امروز ما هستند که متاسفانه با انها دست به گریبانیم .اما سوگمندانه باید اعتراف کنیم که در شروع سال تحصیلی جدید گفتمانی که لازم است حل این معضلات وبحرانهای عمیق را در دستور کار خود قرار دهد برنظام  آموزش وپرورش ما حاکم نیست وهمچنان به سیاق گذشته مفاهیم ایذ ئولژیک اولویت اول نظام آموزش وپرورش است .واین مهم آغاز فصل جدیدی از جدایی وشکاف بین مسئولین ودانش آموزان وبخش یزرگی از بدنه نظام آموزشی ماست که نگرشهای جدیدی به تعلیم وتربیت دارند.

لذا انجمن اسلامی معلمان بعنوان حزبی که از درون همین نظام آموزشی برخاسته است ضمن انجام کارکردهای سیاسی –اجتماعی به تناسب شرایط اجتماعی –سیاسی کشور واقعیتهای نظام تعلیم وتربیت رانیز رصد کرده وخواهان حل وفصل عالمانه همراه با عقلانیت وآینده نگری آنها را از مسیئولین انتظار دارد وبعنوان مطالبه ای جدی پیگیری می نماید.واز همه مسئولین ،نخبگان واندیشمندان این حوزه می خواهد که حل این ابر بحرانها را بعنوان اولویتهای مهم این حوزه در دستور کار قرار داده وعبور از ظواهر وتوجه به متن وباطن وواقیتهای اجتماعی ودردناک حاکم بر نظام مدرسه را مورد توجه قراردهند.

همفکری وهمراهی واستفاده از پتانسیل نیروی عظیم معلمان ، نخبگان واندیشمندان و پیش کسوتان عرصه تعلیم وتربیت توان آن رادارد که بدور از هرگونه حب وبغض وسوگیریهای مرسوم ومعمول آموزش وپرورش ایران عزیزرا به سر منزل مقصود برساند وبا فرآیندهای توسعه جهانی همراه وهمگام نماید.

به امید ابادانی ،پایندگی و ایرانی آباد ،آزادوسربلند و همچنان پرافتخار

بازدیدها: 7

ثبت شده در سایت آوای پراو نیوز طی شماره 4387 توسط مدیرسایت و در روز جمعه 20 سپتامبر 2024 ساعت 11:38:21
© Copyright 2024 https://avayeparavnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر