جناب آقای دکتر محمدرضا سعیدی با سلام و نهایت احترام

جناب آقای دکتر محمدرضا سعیدی با سلام و نهایت احترام اکنون که به لطف لطیف پروردگار مهربان، هوشیاری و تلاش جامعه مدنی زنده و پویا ، و همت ملت رشید و آگاه ایران ، جناب آقا دکتر پزشکان به میمنت و مبارکی سکاندار ریاست جمهوری شده اند، و شما و حلقه‌ای از اهالی خرد و

کد خبر : 4209
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 جولای 2024 - 13:45

جناب آقای دکتر محمدرضا سعیدی با سلام و نهایت احترام
اکنون که به لطف لطیف پروردگار مهربان، هوشیاری و تلاش جامعه مدنی زنده و پویا ، و همت ملت رشید و آگاه ایران ، جناب آقا دکتر پزشکان به میمنت و مبارکی سکاندار ریاست جمهوری شده اند، و شما و حلقه‌ای از اهالی خرد و شفقت، ستاد انتخاباتی ایشان را ایجاد و مدیریت کردید و درین راه تمام آبرو و وقت ارزشمند خویش را وقف نمودید و همچنان مورد احترام و نیاز این مردم هستید، یاد آوری چند نکته و پیشنهاد را ضروری میدانم و این نوشته را بعنوان یک دوست و شاگرد و همراه دوره اوج اصلاحات تقدیم میدارم:
1 _امید است شخص شما و استادم جناب آقای دکتر معصومی، هچگونه پست و مسئولیت مدیریتی در دولت دکتر پزشکیان نپذیرید، حتی اگر مجبورتان کردند، بلکه بجای مقام اجرائی ، وجاهت و موقعیت اجتماعی و توان خویش رامعطوف به اموری اولاتر بنمایید.
بدیهی است که ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان این ظرفیت را دارد که کارکرد آن در قالب یک حلقه گسترده‌تر از نخبه‌های علمی و فرهنگی و اندیشمندان صاحب نظر در حوزه های مختلف فکری و معرفتی، که فعالان سیاسی تنها بخشی از این حلقه باشند تداوم پیدا کند.
۲_ تصور نمی رود از شما دلسوزتر و توانا تر کسی باشد که در راس این هرم به امور آشفته و نابسامان مدیریت این استان ورود کند و با نظری بلند برای این دوره، مدیران توانا و کارشناس پیشنهاد کند که هم سامانی باشد برای احیاء و کارایی سازمان ها و ادارات، و هم امیدی به بهبود اوضاع فرهنگی – اجتماعی و اقتصادی – سیاسی استان.
۳_ – یکی از کارکردهای آن حلقه نخبگان که بر جای ستاد انتخاباتی دکتر پزشکان فعالیت خواهند کرد، بسامان کردن فعالیت های جامعه مدنی استان است که متاسفانه در حال ضعف و بلکه احتضار است. ایجاد شبکه مطبوعات توانا، ساماندهی به جریان‌هاوجمعیت‌های اصلاح طلب، سازمان های مردم نهاد، توسعه نشریات و رسانه هایی که مروج روشنفکری دینی و نواندیشی معرفتی و…
۴_ ایجاد یک کانال رسمی اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی که وظیفه اش ارائه اخبار رسمی و صحیح جریان نخبه و جلسات و نظرات کار شناسی ایشان وصاحب نظران ومنتقدان باشد، چه بهتر که این کانال رسمی و گروه های موازی فعال در آن در فضای مجازی تحت عنوان « اندرز» به رسالت اندرزگری بپردازد، زیرا اندرز نامه نویسی فرهنگ سیاسی گذشته ایران زمین بوده است. پس می بایستی اندرز، نامی شود شناخته شده برای توسعه فرهنگ، نقد و تحلیل و پیشنهاد، به گونه ای که در سطح همه شهرها و بخش های استان ابزار ارتباط و انتقاد باشد و نخبه های استان در حوزه خود با ایجاد گروه های فعال هم اندیشی کنند؛ربعنوان مثال: اندرز کنگاور ، اندرز سرپل‌ ذهاب، اندرز پاوه و همینطور در همه شهر ها، نواندیشان از طریق این شبکه ها با کل استان مرتبط باشند.
چه بهتر که 《اندرز》 اولین نشریه مجازی و اینترنتی باشد که دیدگاه های اصلاح طلبان را از طریق شبکه های اجتماعی ارائه نماید و بنده مفتخر باشم با نوشتن این نامه اولین عضو این حلقه اندرزگران استان ، پس بایسته است همۀ ستادهای انتخاباتی شهر ها و مناطق استان، فعالیتی هم عرض و همسان مرکز که شهر کرمانشاه است داشته باشند.
۵__ یکی از فعالیت های حلقه نخبگان، ترویج فرهنگ شهروندی ، بجای خرده فرهنگ های قومی و طایفه ای است.بی تردید یکی از موانع توسعه استان ضعف فرهنگ شهروندی است و همین ضعف سبب شده که بعضآ در انتخابات ها، بجای افراد کارشناس و کاردان و کارآ مد ، افرادی رای بیاورند که از پایگاه قومی و طایفه ای
قدرتمند، و یا از حمایت های ائتلاف های طایفه ای و یا از حمایت ثروتمندان برخوردارند. واین خود عاملی از عوامل فساد و رانتخوار را موجب میشود.
ترویج فرهنگ شهروندی بهترین راه حل معضلات جوامع مهاجر پذیر و دارای پدیده حاشیه نشینی است
یونسکو بعنوان بازوی فرهنگی و اجتماعی سازمان ملل پیش بینی کرده که حاشیه نشینان شهرها بزرگتری جریانی است که تحولات قرن۲۱ رقم خواهد زد.
۶_ شناخت و رفع آسیب های اجتماعی، ظرفیت های اقتصادی، مالی، تجاری_ترانزیتی، بواسطه قرار گرفتن در مرز، به عنوان یک امکان بالقوه برای توسعه و حل معضل بیکاری و تبعات حاصل از آن، یکی دیگر از کار کردهای این حلقه نخبگان است مشروط بر آنکه در عرض مدیران کارامد و کارشناس باشد، نه دولت در سایه و هم عرض تشکیلات اداری استان، بلکه بازوی فکری و کارشناسی مدیریتی دولت دکتر پزشکیان در استان.
اگر این فعالیت ها را یک تیم کارشناسی کاملا حرفه ای و برخوردار از نظرات و پیشنهادات صیقل خورده ، و توانا در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جمع بندی کرده و در جلسات مشترک با مدیران و مسئولان اجرایی عملیاتی کنند، بی تردید قرین موفقیت خواهد بود.
در پایان یادآور میشوم که هدف از نوشتن این نامه چیزی جز ارایه چند پیشنهاد کارشناسی قابل اجرا نیست، و بایستی یادآور شوم که از نگارش آن چشمی هم به جسارت در بیان نظرات و انتقادها داشته ام .
شاگرد همیشه کوچک شما مراد حدادیان

بازدیدها: 24

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.