در برخی ادارات 50 درصد پرسنل هنوز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه در برخی ادارات 50 درصد پرسنل هنوز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.
کد خبر : 2245
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آوریل 2022 - 10:51
در برخی ادارات 50 درصد پرسنل هنوز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند

دکتر قباد محمدی در نشست شورای اداری استان با ارائه گزارشی از وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: تعداد کل نمونه های “پی سی آر” که تاکنون در استان گرفته شده 370 هزار مورد بوده که 127 هزار مورد آن مثبت شده، البته تعداد مبتلایان خیلی بیشتر از این است، چرا که خیلی از مبتلایان برای انجام تست مراجعه نکردند و بسیاری علائم جزیی داشتند و در برخی افراد نیز این بیماری بدون علامت بوده است.

وی گفت: متاسفانه از زمان شیوع کرونا تاکنون 3121 نفر در استان بر اثر ابتلا قطعی به کرونا فوت شده اند.

محمدی تعداد بستری های کرونا در بیمارستانهای استان از ابتدا تاکنون را 76هزار و 575 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود 1500 میلیارد تومان برای درمان این بیماران هزینه شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون شش پیک کرونا را گذرانده ایم، گفت: پیک اول به دلیل رعایت پروتکل ها و تعطیلی های گسترده ای که در پیک اول اعمال شد، خیلی زود تمام شد. اما پیک های بعدی بزرگتر شدند و بزرگترین پیک در استان پیک پنجم یا همان پیک دلتا بود که در شهریورماه و اواخر تابستان و اوایل پاییز رخ داد و بیشترین مرگ و میر را نیز در همین پیک پنجم داشتیم.

وی گفت: در پیک ششم که پیک اُمیکرون بود، بر اساس پیش بینی های بین المللی تعداد مبتلا و مرگ و میر در این پیک باید نسبت به پیک قبلی افزایش می یافت، اما خوشبختانه به دلیل واکسیناسیون گسترده پیش بینی ها محقق نشد و در واقع واکسیناسیون کشور را در پیک ششم نجات داد.

وی با بیان اینکه در پیک ششم کرونا آمار مرگ و میر نسبت به پیک پنجم پایین آمد، گفت: تعداد بستری ها هم به مراتب کمتر از پیک پنجم بود که این هم از اثرات واکسیناسیون بود.

محمدی با بیان اینکه برای مهار کرونا تاکید ما بر تکمیل واکسیناسیون است، تاکنون سه میلیون و 423 هزار و 75 دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

وی میانگین هزینه هر واکسن و تزریق آن را بیش از 300 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در مجموع بیش از هزار میلیارد تومان واکسن کرونا در استان به صورت رایگان تزریق شده که یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است. خصوصا پس از سر کار آمدن این دولت سرعت واکسیناسیون بی نظیر بوده و به بهترین شکل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از این قابلیت باید استفاده شود و پوشش واکسیناسیون را کامل کنیم، گفت: متاسفانه پوشش واکسیناسیون در سنین 5 تا 12 سال ناکافی است. همچنین در برخی ادارات استقبال خوبی از واکسیناسیون نشده است.

محمدی با بیان اینکه به صورت میانگین پوشش واکسیناسیون کادر اداری استان پایین‌تر است، گفت: از طریق سامانه طراحی شده مشخص است که در حال حاضر در هر یک از ادارات استان چند درصد کارکنان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه در برخی از ادارات 50 درصد پرسنل هنوز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند که واقعا لازم است اهتمام ویژه ای در تزریق واکسن داشته باشیم تا بتوانیم جان افراد جامعه را نجات دهیم.

وی افزود: گروه واکسیناسیون سیار ما آمادگی دارد که در هر اداره ای که پرسنل آن مایل باشند، با مراجعه به آن اداره کار واکسیناسیون را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه نیز پس از شنیدن این گزارش، با انتقاد شدید از پرسنل اداراتی که اقدام به تزریق واکسن نکرده اند، گفت: کارکنان ادارات باید تابع مقررات نظام باشند و اینکه عده ای از کارکنان واکسن تزریق نکنند پذیرفتنی نیست.

وی افزود: قانون شرایط را برای این افراد مشخص کرده و در صورتی که از تزریق واکسن امتناع کنند باید هر 15 روز یکبار با هزینه شخصی تست “پی سی آر” داده و نتیجه آن را ارائه کنند.

استاندار کرمانشاه از مدیران دستگاه ها و دانشگاه علوم پزشکی خواست بر این مورد نظارت کامل داشته باشند.

بازدیدها: 0

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.