در جلسه نظارت عالیه ایمنی مطرح شد؛

در جلسه نظارت عالیه ایمنی مطرح شد؛ یکی از مولفه های اصلی در ارتقاء محیط کار و تضمین سلامتی کارکنان رعایت ایمنی است جلسه بررسی نظارت عالیه ایمنی با حضور تیم ارزیاب شرکت توانیر مدیر عامل، معاونین و مدیران در سالن کنفرانس شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت

کد خبر : 4181
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 ژوئن 2024 - 23:27
در جلسه نظارت عالیه ایمنی مطرح شد؛

در جلسه نظارت عالیه ایمنی مطرح شد؛
یکی از مولفه های اصلی در ارتقاء محیط کار و تضمین سلامتی کارکنان رعایت ایمنی است

جلسه بررسی نظارت عالیه ایمنی با حضور تیم ارزیاب شرکت توانیر مدیر عامل، معاونین و مدیران در سالن کنفرانس شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه جلسه بررسی نظارت عالیه ایمنی با حضور تیم ارزیاب ایمنی شرکت توانیر به منظور بررسی رعایت دستور العمل ها و نکات ایمنی در واحد های شرکت توزیع برق با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت برگزار گردید.
همایون رحیمی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: برق از نظر انعطاف پذیری در تبدیل و روشهای انتقال منحصر به فردش جایگاه ویژه ای در میان دیگر انرژی ها به خود اختصاص داده و رفاه و آسایش فراگیری را برای انسان به همراه داشته و تقریبا در کلیه امور زندگی نفوذ کرده است و در ادامه تصریح کرد : خطرات ناشی از برق نیز همواره زندگی بشر را تهدید کرده است به طوری که عدم توجه به اینگونه خطرات باعث خسارتهای جبران ناپذیری می شود، به همین منظور برای کاهش خطرات ناشی از برق گرفتگی نکات و مقررات ایمنی در نظر گرفته شده است که رعایت و توجه به این مقررات انسان را در مقابل خطرات ناشی از برق گرفتگی محافظت می نماید.
رحیمی بیان کرد: در دنیای پیشرفته امروز که فناوری و برق نقش اساسی در هر بخش از زندگی ما دارند، ایمنی برقی در محیط‌های کاری اهمیت ویژه‌ای یافته است. رعایت دستورالعمل های برقی نه تنها برای جلوگیری از حوادث و برق گرفتگی‌های احتمالی ضروری است، بلکه به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در ارتقاء کیفیت محیط کار و تضمین سلامتی کارکنان شناخته می‌شود.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ گفت: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ایمنی در حوزه برق، آموزش صحیح و مداوم کارکنان است. داشتن دانش کافی در مورد نحوه صحیح استفاده از تجهیزات برقی، شناخت خطرات موجود در محیط کار و روش‌های مواجهه با شرایط اضطراری، همگی برای ایجاد یک محیط کار ایمن حیاتی هستند. کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های ایمنی و برگزاری جلسات مرتب برای بازآموزی قوانین و استانداردهای ایمنی، از راهکارهای مؤثر در این زمینه به شمار می‌روند.
وی گفت: از اهم اقدامات انجام گرفته در حوزه ایمنی می توان به اخذ تعهد محضری از همکاران متخاطی، تعطیلی کار پیمانکاران متخاطی و اخذ تعهد محضری، معرفی همکاران نمونه در دفتر ایمنی، اصلاح فرآیند تشویق و تنبیه ایمنی، تشکیل کمیته تایید صلاحیت نیروی پیمانکار، اجرا و برگزاری آزمون های لازم جهت تعیین سطح سیمبانان، منظم کردن دوره های آموزشی نیروهای شرکتی، توزیع تراکت ها و بنر های ایمنی مربوط به مناسبت ها و صنوف، برگزاری دوره های کمک های اولیه، اطفاء حریق، اجرای مانور های ایمنی در کلیه استان، معرفی 21 نفراز مدیران ارشد بعنوان افسران ایمنی، بکارگیری و به کمک گرفتن ناظران بهره برداری و مشترکین درامر ایمنی اصلاح و بروزرسانی گروه های ایمنی، پیاده سازی و استقرار جلسات TBM، اصلاح فرآیند مجوز خاموشی ها، استقرار کامل چهار عمل اصلی، تشکیل کمیته تجزیه و تحلیل حوادث و بررسی حوادث درشرکت اشاره کرد.
میلاد محمدی سرتیم ارزیابی شرکت توانیر در پایان جلسه گفت: طی بررسی های بعمل آمده از وضعیت ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به تفکیک کلیه معاونت ها و واحدها شامل معاونت های بهره برداری و دیسپاچینگ، برنامه ریزی و مهندسی، فروش و خدمات مشترکین، منابع انسانی، مالی و پشتیبانی، حقوقی و روابط عمومی این شرکت از لحاظ شرایط ایمنی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
شایان ذکر است ارزیابی در دو روز و در دو حوزه ستادی و شهرستان های نمونه (کنگاور، اسلام آباد و جوانرود) انجام پذیرفت.

*روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه

Views: 1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.