دادستان کرمانشاه:

متخلفان “چهارشنبه‌سوری” تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان "چهارشنبه‌سوری" خبر داد.
کد خبر : 2891
تاریخ انتشار : شنبه 11 مارس 2023 - 9:54
متخلفان “چهارشنبه‌سوری” تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود

شهرام کرمی در جمع خبرنگاران، بااشاره به در پیش بودن آیین چهارشنبه سوری(آخرین چهارشنبه سال)، اظهار کرد: متاسفانه چهارشنبه سوری به عنوان یک سنت دیرینه در بین مردم ایران در سال‌های اخیر کارکرد اصیل خود را از دست داده و با هنجارشکنی‌ها و به خطر انداختن جان افراد زیادی همراه شده است.

وی ادامه داد: عدم فرهنگ سازی و رعایت نکردن نکات ایمنی و بی‌توجهی به هشدارها باعث شده تا هرساله در این شب افراد زیادی یا مصدوم شوند و یا جان خود را از دست دهند و خانواده‌های زیادی در آستانه سال جدید داغدار می‌شوند.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: برخی هنجارشکنان در این شب دست به اقداماتی می‌زنند که شادی مردم را به غم و عزا تبدیل می‌کند.

وی با هشدار به افراد سودجویی که اقدام به توزیع مواد محترقه خطرناک بین مردم بویژه جوانان و نوجوانان می‌کنند، اظهار کرد: این افراد با تولید، نگهداری و یا توزیع مواد محترقه و آتش‌زای غیراستاندارد امنیت شهروندان را با تهدیدات جدی روبرو می‌سازند.

وی افزود: در راستای حفظ امنیت جانی و مالی مردم و حسب ماده یازده و تبصره ماده ۱۲ قانون “مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز” ضابطین دستگاه قضایی باید نسبت به کشف و انهدام باندهای قاچاق موادمحترقه، شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبارها و خودروهای فروشنده مواد محترقه وآتش زا و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیراستاندارد و غیرمجاز اقدام و ضمن برخورد قانونی، پلمب انبارها انجام گیرد.

وی ادامه داد: با افرادی که بدون توجه به تذکر و هشدارها اقدام به برپایی تجمع در چهارشنبه آخرسال و برهم زدن نظم و امنیت و آرامش مردم می‌کنند، برخوردی جدی و قاطع صورت خواهد گرفت.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه برای متخلفان چهارشنبه سوری مجازات سختی در پیش خواهد بود، اعلام کرد: این افراد در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به سر خواهند برد و اگر سرنشینان خودرویی تخلف کنند، علاوه بر دستگیری خود آنها، خودروشان هم توقیف خواهد شد.

Views: 0

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.