همه با هم برای کرمانشاهی آباد و آبرومند تلاش کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: بعنوان فرزند کرمانشاه و سرباز انقلاب، از همه هم استانی‌ها دعوت می‌کنم برای یک کرمانشاه باافتخار، آباد و آبرومند، همه با هم تلاش کنیم.
کد خبر : 2727
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دسامبر 2022 - 11:21
همه با هم برای کرمانشاهی آباد و آبرومند تلاش کنیم

محمدطیب صحرایی، عصر امروز(اول دی) در مراسم معارفه‌اش که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه به یک مسابقه برای تلاش بیشتر در جهت توسعه استان نیاز داریم، گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا یک حرکت پرتلاش و پرامید برای پیشرفت استان شکل گیرد.

وی به ظرفیت‌های استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: همه باید به این موضوع بیاندیشیم که برای بالندگی این استان چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در این استان متولد شده و رشد کرده‌ام، گفت: خودم را مدیون این سرزمین و مردم می‌دانم و همه تلاشم را برای رفع مشکلات و توسعه استان خواهم کرد.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ کار، تلاش، امیدواری و خیرخواهی در استان گسترش پیدا کند، گفت: همه دلسوزان و نخبگان استان باید در این مسیر نقش ایفا کنند و دست کمک خود را به سوی همه دراز می‌کنم تا کرمانشاهای زیباتر و آبادتر داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر در اولویت قرار دادن موضوع ایجاد اشتغال در استان، گفت: بخش مسکن در استان پیشران موضوع اشتغال است، ضمن اینکه ظرفیت‌های قابل توجهی هم در این بخش چه از بعد ابزار و چه نیروی انسانی متخصص حوزه مسکن داریم.

وی به ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان هم اشاره کرد و گفت: هنوز میانگین بارش های استان دو بربار متوسط کشوری است و زمین‌های حاصلخیز خوبی در استان داریم که بستر توسعه بخش کشاورزی است. ضمن اینکه در حوزه دامپروری هم ظرفیت داریم و باید اینها را تبدیل به ثروت و رفاه برای مردم استان کنیم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از واحدهای صنعتی استان راکد و یا نیمه تعطیل است، گفت: پیگیر خواهم شد این واحدها فعال شوند تا شاهد ایجاد اشتغال در آنها باشیم.

وی به ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری هم اشاره کرد و گفت: در سرزمینی که چهار اقلیم با آثار تاریخی فراوان دارد، گذرگاه کربلاست و آثار دفاع مقدس دارد، دریغ است که از این فرصت استفاده نکنیم. البته زیرساخت‌های پذیرش مسافر به میزان کافی نداریم که باید ایجاد شود

صحرایی به هم مرز بودن استان کرمانشاه با کشور عراق هم اشاره کرد و گفت: هم مرز بودن با عراق برای کرمانشاه مثل دریای خزر برای گیلان و مازندران است و باید از این ظرفیت مناسب که می‌تواند فرصت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زیادی برای ما ایجاد کند، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: البته مهمترین سرمایه استان نیروهای انسانی با استعداد استان هستند، چه کسانی که داخل استان و چه آنهایی که خارج استان و حتی خارج از کشور زندگی می‌کنند که از همه دعوت می‌کنم در راه توسعه استان به صحنه بیایند.

استاندار کرمانشاه گفت: با نمایندگان استان هم در همه ابعاد آماده همراهی و همکاری و تلاش مجدانه در راستای توسعه استان هستم./ایسنا

Views: 1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.