هنوز آهنی نیست زنگار خورد که رخشنده دشوار شایدش‌کرد

“بسم الله الرحمن الرحیم ” هنوز آهنی نیست زنگار خورد که رخشنده دشوار شایدش‌کرد هدف مهم و اصلی انقلاب اسلامی دگرگونی در ساختار،اهداف و برنامه‌های فکری و فرهنگی،احیاواجرای دین و اخلاق و عدالت ،در چهارچوب نظام اسلامی است . دشمنی‌ها و فشارهای سیاسی اقتصادی و نظامی نه‌تنها موفقیتی به دست نیاورد بلکه دستاوردهای بسیاری نیز

کد خبر : 2378
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 می 2022 - 22:57

“بسم الله الرحمن الرحیم ”
هنوز آهنی نیست زنگار خورد
که رخشنده دشوار شایدش‌کرد

هدف مهم و اصلی انقلاب اسلامی دگرگونی در ساختار،اهداف و برنامه‌های فکری و فرهنگی،احیاواجرای دین و اخلاق و عدالت ،در چهارچوب نظام اسلامی است .
دشمنی‌ها و فشارهای سیاسی اقتصادی و نظامی نه‌تنها موفقیتی به دست نیاورد بلکه دستاوردهای بسیاری نیز در سایه مکتب امام جعفر صادق، تاسی از مقام معظم رهبری و ایثارگری شهدای گرانقدر داشته است .
این مهم دشمن را برآن داشت تا با سلاح و ابزارهای فرهنگی وحمله به اصول و ارزش‌ها ، معنویت و اخلاق ما را نشانه رود و این باعث شد ثروت اندوزی، لاکچری بازی ،منش زندگی و پوشش غربی مسیر حرکت را به طوری جدی لرزان و لغزان کند و باورها ناشی از آن را تحت تاثیر قرار دهد.
یکی دیگر از دلایل اهمیت فرهنگ آن که بسیاری از منتقدان و متفکران دلیل اصلی مشکلات اقتصادی و معیشتی را نبود فرهنگ کار و تولیدو نداشتن برنامه های فرهنگی در جذب سرمایه و راهبردهای مناسب برای توسعه گردشگری همچنین سازمان‌های ضعیف رسانه‌ای و فرهنگی که نه هوشمند و هدفمند بلکه ابن الوقت عمل می‌کنند.
مرزی بودن استان وتنوع مذهبی و قومیتی و مشکلات معیشتی فضا را برای شیطنت‌های آل سعود مستعد کرده که مسلما این مهم عرصه کارزار فرهنگی است. اما مقابله با این هجمه گسترده نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش اجتماعی در قالب رسانه های توانمند را دارد .
اکنون چرخ روزگار آنگونه چرخید که یانکی‌ها و عمو سام‌ها و کاپیتالیسم و فساد زیر لوگوی رفورم تا حد زیادی دستشان کوتاه شد و از طرف دیگر سیسیانوف‌ها، زبوف‌ها و گریبایدوفیسم‌ها در حال رسوا شدن هستند ؛طلایی‌ترین فرصت برای تحقق شعارنه شرقی نه غربی، مهیا است.
وقت آن است که متولیان فرهنگ با حمایت همه جانبه از فرهنگ‌مردان، اندیشمندان، نویسندگان‌و رسانه‌ها ؛ بسازند سپاهیان اصلی فرهنگ را برای دست و پنجه نرم کردن با هانتینگتون میشل‌فوکو،پوپر و …..
عدم تزاحم قوای سه گانه آرامش و فراغ بال برای مدیران فرهنگی فراهم کرده تا رسالت خطیر خود یعنی ارتقاء فرهنگ عمومی بر اساس تمدن و فرهنگ ایران اسلامی بپردازند. موانع و مشکلات از پیش‌پای هنرمندان و فرهنگ‌مردان برداشته شود که به اعتبار “فدای دست قلم باد” از آدم الشعرا ،همه دستان در خدمت دست قلم باشند.
حل مسائل فرهنگی روشمندی علمی لازم دارد.
الاهم فالاهم نیاز دارد بزرگ منشی و همه جانبه‌نگری و در یک کلمه مدیریت فرهنگی لازم است تا ارشاد اسلامی مجلای هنر و ملجاء هنرمند باشد .

وارد شدن به عرصه‌ی منازعات نازل حقیرانه وتضریب‌های نمامان و ژاژخایی گزاف‌گویان وچنگ‌وپنجول کشیدن بی‌هنران که به مشاطگی‌ به جرگه هنر چسبیدندو جایزه‌بگیران نمایش‌های رسانه‌ای ، مدیر را به میدان کوچک مجموعه تصمیمات لحظه‌ای و ضد و نقیض می‌کشاند و از مهمات بازمی‌دارد .امیدواریم به تدبیر مدیرجوان و انقلابی.
قول الله تعالى (تِلْكَ الدَّارُ الآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الأَرْضِ وَلا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ)

Views: 1

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.