بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه کاملا قانونی تعریف شده است

شهردار کرمانشاه: بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه کاملا قانونی تعریف شده است شهردار کرمانشاه گفت: ایرادات گرفته شده از لایحه بودجه ۱۴۰۳ و لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲  را خلاف واقع دانست و گفت: بودجه ۱۴۰۳ براساس چهارچوب تعریف شده از سوی وزارت کشور نوشته شده است. به گزارش آوای پراو، نادر نوروزی عصر روز گذشته دهم

کد خبر : 4099
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 آوریل 2024 - 17:16
بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه کاملا قانونی تعریف شده است

شهردار کرمانشاه:

بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه کاملا قانونی تعریف شده است

شهردار کرمانشاه گفت: ایرادات گرفته شده از لایحه بودجه ۱۴۰۳ و لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲  را خلاف واقع دانست و گفت: بودجه ۱۴۰۳ براساس چهارچوب تعریف شده از سوی وزارت کشور نوشته شده است.

به گزارش آوای پراو، نادر نوروزی عصر روز گذشته دهم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات دفتر شهردار برگزار شد، اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری در موقع مقرر خود ۲۸ دی‌ماه تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

وی تصریح کرد: با برگزاری بیش از ۳۰ جلسه با شهرداران مناطق هشت‌گانه، رووسای هر ۱۲ سازمان، ۶ معاون شهردار؛ کلیات بودجه باید تا ۳۰ بهمن‌ماه بررسی و تصویب می‌شود، ولی بودجه در تاریخ پنجم اسفندماه تصویب و متأسفانه ۲۸ اسفندماه همزمان با تعطیلات عید نوروز لایحه به فرمانداری کرمانشاه ارسال شد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه بودجه براساس چهارچوب تعریف شده از سوی وزارت کشور عنوان می‌شود، افزود: یازده دستگاه جدا از یازده عضو شورای اسلامی شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارند، شهردار باید پاسخگو باشد.

وی در توضیح آیتم‌های مورد نظر در بستن بودجه، اضافه کرد: تحقق بودجه سال گذشته، اولین اولویت مدنظر برای بستن بودجه است.

نوروزی درصد تحقق بودجه ۱۴۰۲ شهرداری کرمانشاه را مطلوب دانست و یادآور شد: از بودجه سال گذشته ۴ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان، معادل ۷۰ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به وسعت یازده هزار هکتاری  کلانشهر کرمانشاه با یک‌میلیون جمعیت، خاطرنشان کرد: بخشی از درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده به دست می‌آید.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده، ۳ درصد به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، گفت: درآمد شهرداری براساس گردش مالی به دست می‌آید که با توجه به اینکه سهم ارزش افزوده زیادی نداریم و گردش مالی کرمانشاه نسبت به جمعیت شهر پایین است، تحقق بودجه در مقایسه با دیگر کلانشهرها؛ مناسب بوده است.

وی تورم و افزایش دستمزد را به‌عنوان نکته دوم در تنظیم بودجه عنوان کرد و افزود: براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، حقوق افزایش پیدا کرده که باید در بودجه لحاظ شود.

نوروزی ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، می‌توانیم بودجه را براساس نرخ تورم تا ۴۰ درصد افزایش دهیم.

وی میانگین درآمد پنج سال گذشته(تحقق بودجه) را به‌عنوان اولویت سوم در بستن بودجه مطرح و خاطرنشان کرد: برای توسعه شهر و ارائه خدمت مطلوب به مردم باید برنامه داشت. که همگی محاسبه و روی بودجه می‌آید.

شهردار کرمانشاه اظهار کرد: هزینه‌های شهرداری، سند دارد که براساس حسابرس منتخب شورای اسلامی شهر بررسی می‌شود.

وی در خصوص رقم اعلامی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۳ و اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ از زبان رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه آن را خلاف واقع دانست و گفت: رقم پیشنهادی امسال شهرداری از سوی رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه، ۴۲ میلیارد تومان اعلام شده که موضوع به این مصداقی نیست که ایشان عنوان کرده است.

نوروزی گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ کارگر شیفتی داریم که قبلا شهرداری‌های مناطق هر کدام با رستورانی قرارداد منعقد می‌کردند و هزینه‌ها خیلی بالا می‌رفت، برای کاهش هزینه‌ها، رستورانی تشکیل و اقلام را با حداقل هزینه تهیه می‌کنیم.

وی در توضیح هزینه بازدید شهردار، اضافه کرد: رقم پیشنهادی بازدید شهردار ۴۱ میلیارد تومان عنوان شده، اصلا بازدید شهردار هزینه‌ای ندارد این اصطلاح مربوط به بازدید شهردار نیست، بلکه به عنوان مثال مربوط به برخی مسائل اعلام شده به سامانه ۱۳۷ است که باید به‌صورت موضعی برای آن تصمیم گرفت یا دیگر مواردی که در بودجه عمرانی تعریف نشده است.

شهردار کرمانشاه گفت: بودجه یک پیش‌بینی است، اصلا این رقم پیشنهادی ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان محقق نمی‌شود که شهردار بخواهد آن را هزینه کند.

وی در توضیح پروژه آسفالت شهر که عنوان شده شهرداری نصف بودجه مصوبه ۱۴۰۲ (140 میلیارد تومان) یعنی ۷۰ میلیارد تومان را در سال ۱۴۰۲ هزینه کرده، گفت: ۱۳۰ هزار تن آسفالت با اعتباری حدود ۲۹۰ میلیارد تومان استفاده شده، برای امسال هم ۳۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

نوروزی در خصوص حقوق و مزایای کارمندان و کارگران، تصریح کرد: حقوق کارمندان براساس سازمان امور استخدامی و کارگران براساس قانون کار است و کم شدن حقوق کارگران خلاف واقع است.

وی در خصوص تعریف ردیف هزینه‌های متفرقه در بودجه شهرداری، گفت: هزینه‌هایی است که همچون پس‌انداز برای موارد پیش‌بینی نشده کنار گذاشته می‌شود که در سال ۱۴۰۲ در این بند هزینه نداشتیم.

Views: 4

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.