مهسا باغفلکی

مصاحبه اختصاصی آوای پراو با سید حجت الله موسوی عضو شورای شهر.

سید حجت الله موسوی عضو شورای شهر کرمانشاه ،طی یک مصاحبه اختصاصی با نشریه آوای پراو ؛در پاسخ به این سوال که اختلاف در شورای شهر بر سر انتخاب شهردار ، باعث بلاتکلیفی شهرداری وامور مربوط به مردم است گفت: برابر قانون شورای شهر از زمان انتصاب سرپرست سه ماه برای انتخاب شهردار فرصت دارد.
کد خبر : 1923
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 23:04

مصاحبه اختصاصی آوای پراو با سید حجت الله موسوی عضو شورای شهر.

هفته آینده شهردار انتخاب می شود

سید حجت الله موسوی عضو شورای شهر کرمانشاه ،طی یک مصاحبه اختصاصی با نشریه آوای پراو ؛در پاسخ به این سوال که اختلاف در شورای شهر بر سر انتخاب شهردار ، باعث بلاتکلیفی شهرداری وامور مربوط به مردم است گفت:
برابر قانون شورای شهر از زمان انتصاب سرپرست سه ماه برای انتخاب شهردار فرصت دارد.
شورای شهر در ادوار مختلف در زمان چهار الی پنج ماه شهردار انتخاب کرده است . اما الان طی یک ماه و نیم ما ۲۰ جلسه داشتیم که ۱۸ مورد آن کامل بوده و تنهادو جلسه در پایان رسمیت نداشته است و انشاالله در زمان‌ خاص خودش و زودتر از همیشه برای اولین بار طی هفته آینده شهردار انتخاب می شود.
سید حجت الله موسوی درپاسخ به چگونگی بررسی گزینه های اصلی در شورای شهر به خبرنگار آوای پراو اینگونه پاسخ گفت :
باور من از روز اول بر این بود که در جلسات رسمی ما نباید به گونه ای عمل کنیم که خودرا داخل گردابی بیاندازیم نیازی به مصاحبه و ارائه برنامه به شکل مفصل و وقت‌گیر نیست .سابقه و رزومه افراد کاملا مشخص است افرادی که می‌شناسیم، همچنین افرادی که نمی شناسیم بی آنکه صحبت کنند.مثلا کسی که قبلاً شهردار بوده در این شهریا جای دیگر رزومه کاملاً معلومی داردو نیاز به‌مصاحبه ندارد. برنامه را هم شورای شهر باید بدهد.
من اگر شهردار باشم به عنوان گزینه شهرداری می‌گویم تنها برنامه، اجرای فرامین و مصوبات شورای شهر است .اومدیرعامل و ما هیئت مدیره هستیم. شهردار نیروی اجرایی عملیاتی است تو این فضایی که هست ان شاءالله تا هفته آینده انجام می‌شود .واقعیت گزینه اصلی و فرعی را نمی‌شود الان گفت ولی در نهابت هرکسی که شورای شهر اجماع کنند؛ قطعاً شهردار است و همه مکلفیم حداکثر همکاری و حمایت داشته باشیم.

در ادامه این عضو شورای شهر در پاسخ به اینکه ، صحبت‌های راجع به اولویت انتخاب استاندار است و معطل شدن انتخاب شهردار را مربوط به آن موضوع می دانند پاسخ داد :
اصلا اینگونه نیست وجود خارجی ندارد چون این دو موضوع ارتباطی به هم ندارند.
آخرین پرسش ما از سید حجت الله موسوی این بود که :از رسمیت افتادن جلسات به دلیل خروج بعضی از اعضا چه دلیل منطقی می تواند داشته باشد ؟
دلایل مختلفی دارد. نمی‌شود گفت این روش و رویه معمول بوده .از ۲۰ جلسه فقط دو جلسه رسمیت نداشته که یک مسئله خیلی عادی است.
انشاءالله هفته آینده شهردار انتخاب می‌شود هر کسی به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب شود همه مکلفیم حمایت داشته باشیم.

Views: 1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.